Syafina Darlila

to BORNEO part I
Monday, January 28 . 0 word(s) .
assalamualaikum n salam sejahtera kepada kalian. da lame ta berblog, maklumla busy mencari nafkah buat menyara diri yang kuat makan ni sampai ta sempat bercuti, lalu diri ini mengambil cuti selama seminggu dan menghilangkan diri ke borneo. ngee. Dengan bantuan air asia, sampailah aq ke negeri di bawah bayu itu setelah terbang di awang-awangan selama 2jam 30 min. hotel yang aq menginap tu strategik, located in the middle of kota kinabalu. dekat dengan centre point, suria sabah, warisan square,jesselton point, todak n jaoh daripada one borneo. antara tempat yang korang pergi bila ke sana ialah menara tinjau (aq main taram je namanya). kat situ kita boleh tengok view kota kinabalu, it's very nice. then, anda2 harus ke rumah terbalik. dari kota kinabalu ke kawasan kejadian lebih kurang 1 jam. 
volkswagen terbalik. act, ta ley amek gambar kt bawah kereta tu. tapi lepas abes snap baru nampak sign tu.


 trivia Rumah Terbalik : Rumah terbalik kelima di dunia n pertama di Malaysia. time nak masuk rumah ni, akan diguide oleh pekerja tempat tu. sblm masuk, pelawat akan diarahkan membunyikan gong sebanyak 3 kali, n memberi salam sebelum masuk ke dalam. kat dalam rumah tu, x dibenarkan mengambil gambar.

tiket nak masuk reasonable.dibuka pagi n malam. Next day, trip diteruskan ke kundasang. jangan lupa bawak sweatshirt,parka, gloves, mafla n seangkatan dengannya jika anda bermalam disana. sangat sejuk n berkabus ecspecially bila musim hujan.Kat kundasang tu sapa yang gila sayur boleh membeli belah disana.hee. suasananye mcm kt cameron, but view kat sini lagi lawa la.sebelum sampai ke kundasang korang akan lalu kaki gunung kinabalu nih.wajib. kat sini korang boleh snap pic dari jaoh. sebab bila da sampai sekat gerenti korang nampak kabus je except korang sampai sane pkul 6 am. souvenirs kat sini lagi murah daripada kat kota kinabalu.tempat ni act x dalam list yang kitorang nak pegi sebab x tahu. thanks to tour guides unpaid yang bwak kitorang gi sini.

ni view gunung kinabalu around 9.30 to 10 am.


kawasan membeli-belah. digalakkan tawar menawar.

kay, destinasi seterusnya akan bersambung di part II.by the way, on the way nk gi gunung kinabalu, view nya memang, sangat, sungguh cantik.sesuai untuk menenangkan diri n mencari ilham.


Labels:



written by little pona :)




Older Post . Newer Post